Digitális honismereti témahét beszámoló 2024. 09. hó

Digitális honismereti témahét – Beszámoló

Mottó: Itthon otthon vagyok!

Ebben a tanévben a honismereti témahét két szinten zajlott: egyrészt az osztályok osztályfőnöki, hon- és népismeret, hittan – etika órákon sétáltak Ráckeresztúron és megtekintették az épített örökség helyi értéktárba felvett épületeit, szobrait (Temetőkápolna, Szent István szobor, Keresztúr Nevű Települések emlékhelye, Hősök téri emlékművek). Másrészt az online felületen 15 redmenta feladatlapot készítettem Ráckeresztúr helyi értéktárának alaposabb megismeréséhez. A feladatlapok tartalmi kérdéseihez sok segítséget kaptam pedagógus kollégáimtól. Ezeket 3-8. osztályosok oldották meg informatika, hon- és népismeret, környezetismeret órákon. Önszorgalomból főleg szülői segítséggel a 2.a osztály is csatlakozott az online programhoz. Érezhető volt, hogy több család otthon is becsatlakozott a témahétbe és kitöltötték a feladatlapokat. A digitális világ tanulásra, ismeretszerzésre irányuló felhasználása tapasztalataink szerint tetszett a tanulóknak. Ezt bizonyítja, hogy a tanulók sokszor otthon is folytatták a feladatok megoldását, sokan mind a 15 redmentás feladatlapot kitöltötték, illetve az ezret megközelítő beérkezett megoldások száma is a népszerűséget tükrözi. Köszönöm kollégáimnak az együttműködést!

 

A redmentás feladatlapok használati útmutatója és direktcímei a következők:

A redmentás feladatok a Helyi Értéktárhoz elérhetőek számítógépről a tanteremben, de akár a helyszínen telefonról is, ha van internet. Hogyan? Belépés a redmenta.com oldalra. Direktcím beírásával regisztráció nélkül megnyitható a feladatlap. Először egy rövid leírást találhatunk, melyet érdemes alaposan elolvasni, mert ebből lesznek a feladatlap kérdései. Utána írjuk be a kitöltő nevét és osztályát. Az Indítás gombra kattintva máris megkezdhetjük a feladatlap kitöltését. Az igaz-hamis feladatnál a hamis kérdésnél is kell választ jelölni. Feladatlap végén: Összesítő gombra kattintva áttekinthetjük a megoldásokat – itt még vissza lehet lépni javítani. Végül a Beadás gombbal fejezzük be a feladatot. Az eredményt azonnal láthatjuk!

Direktcímek: RK01 (Falunk Diákja cím)

RK02 (Szüreti felvonulás és bál)

RK03 (Auguszta 26 története)

RK04 (Sibafonás és sibálás népszokása)

RK05 (Szüts-Ivánkay kastély)

RK06 (Széchenyi Zsigmond emlékhely)

RK07 (Keresztúr nevű települések emlékműve)

RK08 (Szent Kereszt felmagasztalása templom)

RK09 (Ráckeresztúri gólyák)

RK10 (Szent István szobor)

RK11 (Herkli Istvánné kézműves alkotótevékenysége)

RK12 (Szent László szobor)

RK13 (Tóthné Bányai Márta papírcsipke, pergamencsipke-készítő alkotótevékenysége) RK14 (Szentháromságszobor)

RK15 (Temetőkápolna)

Osztályonkénti eredmények

A 15 redmentás feladatlappal maximum 51 pontot lehetett elérni. Ezek alapján osztályonként az 1-6. helyezés a következő:

osztály 1.     hely 2.     hely 3.     hely 4.     hely 5.     hely 6.     hely

Osztály összes kitöltése, pontja (db/

létszám/összpontszám)

2.a Kovács Balázs 51p (max) Kovács Zoé 47p Kis Gergő 42p —- —- —- 45/ /45
3. osztály

Furián Magor

Zagyi Szvetlána 45p

Bilics Máté

Bús Lili

33p

Petkes Károly 11p

Bognár Bíborka

Jaloveczky Nola

Radócz Hanna 9p

Leicinger Lili

Szabó Szofi

Váradi Maja

8p

Baki Boglárka

Erdődi Gréta

Kiss Hanga

Loza Fanni

Major Bence

Vasku Noel

7p

103/23 fő/277p
4. a Farkas Máté 25p Mónos Csenge 23p Juhos Csilla 19p Oláh Zorka 18p Donát Szófia 14p Kővári Zita 12p 63/15 fő/150p
4. b Fleischer Áron 18p Tóth Attlia 14p Bilszki Bianka 13p Mészáros Gréta 12p

Lengyel Kevin

Peszer Jázmin 11p

Sajtos Izabella 10p 51/14 fő/122p
5. a Gajdó Jázmin 29p Balog Mária 21p

Kovács Panna

Maros Csaba

Mészáros Levente

20p

Szász Bence 18p

Balázs Mihály

Menyhárt Szabolcs

17p

Egresi Benett

16p

88/19 fő/364p
5.b Kis Gyula 47p Kovács Lili 45p Tamássy Petra 41p Sztojka Dáriusz 12p Kónya Virág 9p Jusztin Laura 8p 80/18 fő/205p
6.       Szivek Krisztián 29p Nagy Levente 27p Kiss Martin 25p Szőnyi Lilla 24p Baladik Ramirez 20p Molnár Kevin 19p 106/21 fő/239p
7.     a Bársony Botond 18p

Boronyai Kira

Kiss Rella

Szabó Martin 16p

Ferenczi Jázmin

Lakatos Blanka

Tandari Anna

15p

Béndek Jázmin

14p

Mónos Csilla

Somodi Zétény

13p

Ádám Károly

Rényi Barnabás

12p

96/17 fő/212p
7.     b

Kaszap Kármen

Takács Mariann 42p

Fogas Vivien 38p

Bajkó Laura

Kovács Boglárka

19p

Erdődi Réka

Leicinger Levente 17p

Bíró Kevin 16p

 

Balog Viktor 15p 88/18 fő/273p
8.      

Fogas Gábor

Tamás Gréta

51p (max)

Durányik Petra

Horváth Nelli

Maros Vivien

50p

Békes Gergő

Sándor Zsanett

49p

Varga Zsófia

48p

Gyurcsányi Norina

Nádler Botond

47p

Boronyai Elina

Buzeskó István

46p

227/21 fő/717p

 

3 tanuló ért el maximális pontszámot: Kovács Balázs 2.a, Fogas Gábor 8.a, Tamás Gréta 8.a

21 tanuló töltötte ki mind a 15 feladatlapot: 2.a: Kis Gergő, Kovács Balázs, Kovács Zoé

3.a: Bilics Máté, Furián Magor, Zagyi Szvetlána

5.b: Kis Gyula

6.a: Szivek Krisztián

8.a: Békes Gergő, Boronyai Elina, Buzeskó István, Durányik Petra, Faragó Péter, Fogas Gábor, Gyurcsányi Norina, Horváth Nelli, Maros Viven, Nádler Botond, Sándor Zsanett, Tamás Gréta, Varga Zsófia

 

Osztályonkénti pontgyűjtő verseny eredménye:

  1. hely: 8. osztály 717 pont
  2. hely: 5. a osztály 364 pont
  3. hely: 3. osztály 277 pont

Munkájukhoz, eredményeikhez szívből gratulálok!          

Dienesné Zsebi Regina