
A Nemzetközi Pedagógiai Konferenciára alább lehet regisztálni egy google űrlapon keresztül, a kiemelt színű regisztráció gombra kattintva.
Ideje: 2025. február 21., péntek 8-13 óráig
Helyszíne: Ráckeresztúri Petőfi Sándor Általános Iskola,
2465 Ráckeresztúr, Hősök tere 4.
A Nemzetközi Pedagógiai Konferencia programtervezete
8:00
Megnyitó, köszöntők
8:15
Előadás: Kiss Dávid főosztályvezető – Oktatási Hivatal – Elnöki Kabinet
„Oktatási Hivatal külhoni magyar oktatást támogató tevékenységeiről”
MŰHELYFOGLALKOZÁSOK
9:00 1. szekció
Varga Zsuzsanna
A finn oktatás modellje
A finn oktatás kerete, tartalma, hatása napjainkban. Korszerű módszertan, infrastruktúra a teljes iskolarendszerben. Jógyakorlatok kontextusba helyezése, beavatkozási pontok meghatározása, új kihívások.
9:00 2. szekció
Börgöndi Viktória
A gyermekkori énekfejlődés általános ismertetőjegyei, szintjei, amelynek ismeretében a botfülűek fejlesztése követhetővé válik.
A gyermekkori beszédfejlődés része – kellene, hogy legyen- a zenei anyanyelvi fejlődés, amelyen minden ember átesik, ki így-ki úgy.
A botfülűség éppen olyan, mint egy beszédhiba, ezért tökéletesen korrigálható.
Az énekfejlődés ismeretében a hamis énekhang fokozatai mérhetővé válnak.
Ugyanis fejleszteni csak azt lehet, ha az énekórák eredményességét, a tanulók éneklésének javulását, annak fokozatait mérni tudjuk.
Gyakorló énekeltetéssel a tiszta énekhangú éneklésre minden gyermek képes, ehhez azonban elengedhetetlen a tudatosság.
9:00 3. szekció
Sevella Zsuzsanna
MintaKINCStár – A népművészeti minták felhasználásának lehetőségei a tanórai és a tanórán kívüli nevelésben
A népművészeti minták, formák megismerésére igen kevés lehetőség van. Fontosnak tartom, hogy a gyerekeket megismertessük népünk hagyományaival, díszítő motívumainak formavilágával. Küldetésem a magyar mintakincset feldolgozó játékalapú eszközök fejlesztése.. Kiemelkedően fontosnak tartom, hogy ez a játékalapú tanulási folyamat élményalapú legyen. Az előadásban ennek módszertanát kívánom bemutatni.
10:00 1. szekció
Detre Zsuzsa
A 6K skandináv módra
A nemzeti öntudatra ébredés időszakából kiindulva bemutatásra kerülnek azok a környezeti tényezők, melyek hatására kialakulhatott az a plurális, adaptív pedagógiai attitűd és gyakorlat, ami módszertani fogásokat kínál a változásra és a változtatásra kész magyar tanítók és tanárok számára is. A finn csoda méltán világhírű, de ne felejtsük el, hogy a reformkor óta mi is büszkélkedhetünk „finnül gondolkodó” pedagógusokkal, neveléstudományi szaktekintélyekkel!
10:00 2. szekció
Szabó Antalné és Kutasi Nikoletta
Tehetség és a hétköznapok
A pedagógiai szakszolgálatban folyó koordinációs tevékenység jogszabályi háttere. A tehetség pszichológia megközelítése. A szakszolgálati ellátás folyamata., az igénybevétel indikációi, a jelentkezés módja.
10:00 3. szekció
Elischer Balázs
Diszciplínák jelentősége a hangszeres- és ének-zene oktatásban
Az előadás témáját a különböző művészeti és tudományos területek hatásai ihlették a hangszeres- és általános iskolai énekoktatásra.
Koncertező művészként és 8 éves kortól 65 éves korig tanító tanárként folyamatosan találkozom a munkám során a sportok, művészetek, tudományok hatásával az oktatásra, azok motiváló, fejlesztő, kiegészítő készségeivel. Az előadásban ezeket szeretném részletesebben árnyalni, gyakorlati példákkal és tapasztalatokkal alátámasztva.
10:00 4. szekció
Dr. Pápai Annamária pszichológus
Tranzakcióanalízis az oktatásban
11:00 1. szekció
Becze Ferencné
SuliHOLmi – Módszertani ötlettár az olvasás, szövegértés fejlesztéséhez
Az előadással az iskolánkban folyó olvasás, szövegértés fejlesztésbe szeretnék betekintést nyújtani, jó gyakorlatainkat kívánom megosztani.
Tartalmaz egy jelentős módszertani segédanyagot, melyet szívesen osztok meg kollégáimmal.
11:00 2. szekció
Gáborné Kutasi Katalin óvodaigazgató
Környezetvédelem az óvodában
Az elmúlt 7 évben milyen szakmai munkát végeztünk a környezetvédelem érdekében intézményünkben. Az elért eredményeink bemutatása, gondolkodásmód változtatása a kollégáknál, gyerekeknél, szülőknél. Elért sikereink mely címeket sikerült elérni, fejlődéseink, intézményünk külső belső változásai. Milyen projektekben veszünk részt évek óta. Újrahasznosítás, szemléletmód változás minden területen, helyi sajátoságok felhasználásával. Kitűzött céljaink a jövőben az elérni kívánt eredmények. Óvoda iskola együttműködése egymásra épülése a megkezdet munka folytatása.
11:00 3. szekció
Jezsóné Vörös Szilvia
Hagyományok ápolása a néptánc órákon
A februári jeles napokat mondókákkal, körjátékokkal és a hagyományok hátterének megbeszélésével fogom megjeleníteni( fél órában)egy másodikos néptáncóra keretében.
Néptánc bemutató óra lesz.
12:00 1. szekció
Baki-Nadu Judit óvodapedagógus
A Bee-Bot padlórobot az óvodai foglalkozásokon
Az óvodáknak is szembe kell nézniük azzal a kihívással, hogy a gyermekek életét és fejlődését egyre inkább a digitális eszközök alakítják. Olyan eszközt igyekeztem bemutatni az óvodásoknak, ami még nem számít képernyőidőnek, de figyelmüket felkelti és fenntartja és sikerül minden foglalkozáson felhasználnom, szem előtt tartva a pedagógiai alapelveket. A Bee-Bot robot rendkívül egyszerű rendszerrel működik, melynek köszönhetően a gyerekek könnyedén kezelhetik. Több kiegészítő is elérhető hozzá, melyekkel a tanulási élmény tovább fokozható.
12:00 2. szekció
Gonda Emma
Gyakorlati tapasztalatok és terek a pusztinai magyar „táborról”
Összefoglaló 2024-es a Moldvában található pusztinai táborban végzett tevékenységekről.
A vegyes életkorú és nyelvi nehézségekkel küzdő gyerekek bevonása a tevékenységekbe.
Milyen irányban szeretnénk ezt a tevékenységet folytatni. A helyi mintakincs, a település épített örökségének kutatása feldolgozása.
Levelező „vetélkedő” indítása a 2024/25-ös tanévben és az indítás tapasztalatai. A tavaszi feldolgozó munka előkészítése.
12:00 3. szekció
Izsák Gábor
Diákok külföldi utazásainak szervezése, lebonyolítása
Az utazások szervezésének és lebonyolításának folyamata, különös tekintettel a repülős kirándulásokra.
13:00 Zárszó