REGISZTRÁCIÓ
A szakmai programokra ITT lehet regisztrálni.
A NEMZETKÖZI PEDAGÓGIAI SZAKMAI KONFERENCIA ELŐADÓI
Albert Zoltán igazgató– Maroskeresztúri Általános Iskola (Románia, Erdély)
Halmágyi Kinga óvodaigazgató– Maroskeresztúri Általános Iskola (Románia, Erdély)
Nyisztor Ilona – Mátyás Mónika – Bilibók Jenő: A Pusztinai Magyar Oktatási Program, Románia, Moldva
Máthé-Tóth Magdolna – Székesfehérvári Hétvezér Általános Iskola
Mészáros Adrienn igazgató – Sárkeresztúri Általános Iskola
Németh Andrásné Farkas Gabriella intézményvezető helyettes– Nyirádi Erzsébet Királyné Általános Iskola
Endrődi Noémi testnevelő tanár – Ráckeresztúri Petőfi Sándor Általános Iskola
Emellett az intézményünk mesterprogramjainak tudásmegosztása lesz Ónodyné Nebehaj Erzsébet, Orbán Erika, Pintér Piroska, és Fux István részéről.
A PROGRAMOK IDŐPONTJA ÉS TÉMÁI
8:00 Megnyitó
8:15 Albert Zoltán – Maroskeresztúri Általános Iskola
Az iskola a jólét alapja
Bármely oktatási rendszer átalakítása, átalakulása, illetve megreformálása nem önmagáért történik, hanem bizonyos társadalmi és politikai kihívásoknak, követelményeknek eleget téve valósul meg.
9:00 Nyisztor Ilona, Mátyás Mónika, Bilibók Jenő – Pusztinai Magyar Ház
Pusztinai Magyar Oktatási Program bemutatása – online kapcsolatban
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK – 2-2 szekció párhuzamban, 35 perces előadással
9:45
Halmágyi Kinga – Maroskeresztúri Óvoda
A koragyermekkori nevelés curriculumának bemutatása és alkalmazása a romániai magyar óvodai oktatásban
Didaktikai tervezetek, projekttervezés, heti- illetve napi tervezés az óvodai nevelés fejlesztésében.
Máthé-Tóth Magdolna
Integrált oktatásban tanuló tanulási, aktivitás-, figyelemzavarral küzdő, autizmussal élő, vagy részképesség területeken elmaradást mutató gyermekek komplex fejlesztése a gyakorlatban. Egymásra épülő foglalkozási formák, kiemelten fókuszálva a szenzomotoros mozgásfejlesztésre.
A székesfehérvári Hétvezér Általános Iskola habilitációs, fejlesztő munkájának bemutatása. Az iskolai ellátás keretén belül megvalósítható szenzomotoros- komplex mozgásfejlesztő foglalkozások éves tervének, főbb elemeinek összefoglalása.
10:30
Németh Andrásné Farkas Gabriella – Nyirádi Erzsébet Királyné Általános Iskola igazgatóhelyettes
Települési értékek megismertetése Nyirádon az alfa-generáció nyelvén
Értékőrzés, iskolai hagyományok, digitális pedagógia, játékosítás, akadályjáték
Endrődi Noémi -Ráckeresztúri Petőfi Sándor Ált. Iskola testnevelő tanár
Koordinácós és kondicionális képességek fejlesztése eszközzel és eszköz nélkül.
5-6 pályás köredzés szervezése a gyakorlatban.
11:15
Mészáros Adrienn – Sárkeresztúri Általános Iskola
Nevelés és intézményvezetés a mindennapokban egy periférián levő integráló intézményben.
A roma diákjaink szerteágazó kapcsolatihálóval való erősítése. Küzdelem a kettős társadalmi normákkal és elvárásokkal, valamint a belső iránytűnek való megfeleléssel. Kényszer? Kompromisszum? Nem. Sárkeresztúr.
Németh Andrásné Farkas Gabriella – Nyirádi Erzsébet Királyné Általános Iskola igazgatóhelyettes
Települési értékek megismertetése Nyirádon az alfa-generáció nyelvén.
Értékőrzés a gyakorlatban.
12:00-13:00 SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK – intézményünk mesterprogramjainak bemutatása
12:00 Ónodyné Nebehaj Erzsébet tanár
A fenntarthatóságra nevelés új dimenziói intézményemben
Az ökoiskolai életünk, a fenntarthatóság gyakorlati megvalósulása iskolánkban.
12:00 Pintér Piroska tanító
Megér(t)em a pénzem!
Okosan gazdálkodunk? Hogyan tudunk beosztani? Pénziránytű Alapítvány, Pénzmúzeum iskolánkban.
12:00 Fux István igazgató
Improvizatív technikák kifejlesztése az általános iskolai ének-zene oktatásban
„Kodály maga sem volt az improvizáció ellenére, hiszen ismerjük és előszeretettel (már már elcsépelten) idézzük tőle: >>… rögtönözne minden épkézláb gyermek, ha hagynák…” azonban kevés kivétellel, sokszor sajnos elmarad a gondolatmenet folytatása, miszerint <<…de nem lehet magára hagyni zenei világképe kialakításában.”
Dr. Benedek Mónika: Improvizációs koncepciók az előadói gyakorlatban és a zenepedagógiában
12:30 Orbán Erika igazgatóhelyettes
A kultúra iránti igény felkeltése, hasznos szabadidős
tevékenységek lehetőségeinek megmutatása.
A tanulókban az életük szerves részévé váló kulturális igény kialakítása két alappillérre építve: a színház és a könyv világára.