
A Ráckeresztúri Petőfi Sándor Általános Iskola négy kollégája szakmai delegáció keretében látogatást tett a szerbiai Temerinben található Kókai Imre Általános Iskolában. A szakmai találkozó célja a határon átnyúló tapasztalatcsere, a pedagógiai jó gyakorlatok megosztása volt. A látogatás során a delegáltak részletes iskolabejáráson vettek részt, amely lehetőséget adott a helyi intézményi működés, az oktatás-nevelés szervezeti struktúrájának és módszertani megoldásainak megismerésére.
Az óralátogatások során betekintést nyertek a szerbiai magyar nyelvű oktatás sajátos kihívásaiba, amelyek között kiemelt szerepet kapott a nyelvi integráció, a kisebbségi identitás megőrzése és a korszerű pedagógiai módszertanok adaptálása. A szakmai konzultációk fókuszában az aktuális nevelési kihívások, a kompetenciafejlesztés, valamint a differenciált oktatás területei álltak, továbbá részletesen megvitatták az anyaországi és határon túli oktatási rendszerek közötti szinergiák lehetőségeit.
Kiemelt hangsúlyt kapott a szakmai reflexió, melynek során a pedagógusok megosztották tapasztalataikat a tanulói motiváció fenntartása, az inkluzív oktatás megvalósítása és az IKT-eszközök integrációja terén. A találkozó jelentősége abban rejlik, hogy elősegítette a közös stratégiai tervezést és a tudásmegosztást, megalapozva a jövőbeni szakmai hálózat kialakítását, melynek célja a két intézmény és közösség közötti fenntartható partnerkapcsolat kiépítése.
A szakmai látogatás nemcsak a pedagógiai innovációk adaptációjára, hanem a kulturális és nyelvi sokszínűség erősítésére is hozzájárult, támogatva a határon túli magyar nyelvű oktatás fejlődését. Ezzel a kezdeményezéssel a résztvevők aktívan formálják a régió oktatási jövőjét, a hatékony együttműködés és a folyamatos szakmai párbeszéd keretein belül.