Kapcsolattartás, kommunikáció a KRÉTA alkalmazással védőnői szemmel
A Kréta rendszer fejlődik, alakul.
Idén már az Iskola-egészségügy fül is bekerült a felsorolásba/listába a SZÜLŐI Kréta alkalmazásban.
A korábbi gyakorlat, amit szeretnék megszüntetni, lecsökkenteni, a gyermekkel való üzengetés, papír hazaküldözgetést, visszakérés.
Főleg a 6.-7. osztályos kötelező és választható védőoltások nehezítik meg a dolgom, aminek tájékoztatóit mindig hazaküldöm, és próbálom mihamarabb visszaszerezni, az oltási könyvekkel együtt. Sajnos nem minden gyerek viszi haza, adja át, hozza vissza.
A másik a kötelező szűrővizsgálatok leletének átadása. Hivatalosan szülő/törvényes képviselő részére lehet átadni, gyermek kezébe nem kiadható. Egyik évben próbálkoztam az e-mailes küldéssel, jelszóval védve, az egész jól sikerült.
Az idei év, viszont meghozta a lehetőséget, hogy fejlődjünk, alakuljunk, egyszerűbbé tegyük a mindennapjaink.
Iskola egészségügy modulon /fül alatt megtekinthetőek az általam küldött üzenetek, és remélhetőleg évről évre az iskolai szűrővizsgálat leletek (2,4,6,8.osztályban szűrjük az iskolaorvossal.) Ezen kívül a beadott védőoltások listája is. (Ha elküldöm)
Ezen funkciókat csak akkor tudjuk használni, ha használjuk az alkalmazást, és törvényes képviselőként vagyunk beállítva. (Ennek ellenőrzése folyamatban. )
„A gondviselőnek küldés funkció csak azoknál a tanulóknál elérhető, akiknek van legalább egy feliratkozott törvényes képviselő típusú gondviselője, aki email címmel is rendelkezik. A tanuló gondviselőihez tartozó beállításait megtekintheti a tanuló adatlapon.”
E-mail küldési funkció: Nagyobb terjedelmű dokumentumok esetén, törvényes képviselőnek tudok e-mail értesítést küldeni. ( Oltási tájékoztatók, oltási leírások.) Ezek a leletek, papírok, kréta nélkül is megmaradnak az e-mail fiókunkban. Kréta csak a küldő.
Kérdőív : Idén próbáltuk először. Amikor Kérdőívet küldök ki, akkor érkezik egy üzenet, hogy kérdőív érkezett. A Kérdőív fül alatt néhány kattintással kitölthető, nem kell a papírral bajlódni/visszaküldeni. A rendszer automatikusan küldi részünkre a válaszokat. Összesíti, jelzi, hogy ki nem küldte még vissza. Mindenkinek időt spórol és a szülőnek sem kell gondolkodni, hogy vajon visszaküldte-e.
Hogy ezek az álomba illő dolgok működjenek, nincs másra szükség, mint hogy megfelelő adatok legyenek rögzítve a Krétában, és alkalmanként megnézzük, milyen üzenetet is kaptunk.
A KRÉTÁBAN rögzített adatainkat érdemes ellenőrizni a gyermekünk PROFILJÁBAN!!!
Itt megtaláljuk, hogy Törvényes képviselőként vagyunk-e rögzítve?
Ha igen, akkor milyen e-mailt és telefonszámot adtunk meg elérhetőségnek. Ha nem megfelelő, akkor a program engedélyezi a helyes adatokra való módosítást, adat felvitelt. Az iskola részére is fontos, hogy mindig a valódi elérhetőségek legyenek fent. Bármi történhet a gyermekkel, és olyankor gyorsan szeretnének elérni minket, nem keresgetni a megfelelő elérhetőséget.
Kérem, hogy mindenki ellenőrizze le, hogy tudjuk ezeket a funkciókat használni. Az alkalmazáson belül tudunk üzenetet is váltani.
További szép napot mindenkinek!
Üdvözlettel: Farkasné Vancsura Ildikó iskolát ellátó védőnő