Nemzetközi Pedagógiai Szakmai Konferencia – Hazai jógyakorlatok

Az iskolánkban 2024. február 21-én hagyományteremtő szándékkal indítottuk útjára a Nemzetközi Pedagógiai Szakmai konferenciát. Testvériskolánk, a Maroskeresztúri Általános Iskola és Napközi Otthon (Óvoda) intézményi- és szakmai vezetése mellett Fejér- és Veszprém vármegyéből érkeztek iskolai- és óvodai intézményvezetők, pedagógusok, szülők és érdeklődök.

A konferenciánkat szakmai műhelymunkákkal folytattuk. Első körben Halmágyi Kinga, a Maroskeresztúri Általános Iskola intézményéhez kapcsolódó óvoda vezetője mutatta be intézményei jógyakorlatait. Témájában kifejtette mindazokat a bevált és oktatás-nevelés szempontjából megtapasztalt szakmai fogásokat, amelyek alapján az intézmény működik. Kiemelten szólt a koragyermekkori nevelés curriculumának bemutatásáról és alkalmazásáról a a romániai magyar óvodai oktatásban. Kiemelt intézményei értékeik: a didaktikai tervezetek, a projekttervezés, a heti- illetve napi tervezés, amely mindennapos gyakorlattá vált az óvodai nevelés fejlesztésében.

 

Máthé-Tóth Magdolna, konduktor a Székesfehérvári Hétvezér Általános Iskolából érkezve bemutatta intézményi jógyakorlatai mellett az integrált oktatásban tanuló tanulási, aktivitás-, figyelemzavarral küzdő, autizmussal élő, vagy részképesség területeken elmaradást mutató gyermekek komplex fejlesztését a gyakorlatban. Egymásra épülő foglalkozási formákat, kiemelten fókuszálva a szenzomotoros mozgásfejlesztésre. Kimlet figyelmet fordít a székesfehérvári Hétvezér Általános Iskola a habilitációs, fejlesztő munkára. Remekül összefoglalta a kolléganő az iskolai ellátás keretén belül megvalósítható szenzomotoros- komplex mozgásfejlesztő foglalkozások éves tervének, főbb elemeit.

Németh Andrásné Farkas Gabriella, a Nyirádi Erzsébet Királyné Általános Iskola intézményvezető-helyettese az elmúlt évtizedek intézményi tanórai és szabadidős programjait összekötötte a digitális kultúra-, a hon- és népismeret elméleti és gyakorlati integrációjával. A jógyakorlatok kialakítása, a gamifikáció, az értékkövetés, értékátadás 21. századi alfa generációnak történő átadása kihívásokkal teli. Témája a települési értékek megismertetése Nyirádon az alfa-generáció nyelvén – Értékőrzés, iskolai hagyományok, digitális pedagógia, játékosítás, akadályjáték volt.

A következő szakmai műhely a testnevelés, a testmozgás-fejlesztés, a gyógytestnevelés körében volt Endrődi Noémi,Ráckeresztúri Petőfi Sándor Általános Iskola tanára vezetésével. Intézményi jógyakorlatként a koordinácós és kondicionális képességek fejlesztése eszközzel és eszköz nélkül témában történt. A 4. évfolyamos tanulók segítségével 5-6 pályás köredzés szervezését láthatták vendégeink a gyakorlatban. Köszönjük az itt résztvevő majd 60 fő (több szülő, nagyszülő) érdeklődését. 

Rendkívüli népszerűségnek örvendett Mészáros Adrienn, a Sárkeresztúri Általános Iskola igazgató asszonyának előadása a „Nevelés és intézményvezetés a mindennapokban egy periférián levő integráló intézményben.” címmel. Ebben bemutatta intézménye hátrányos helyzetét, különösen kidomborítva mindazokat a gyermekeket támogató intézményvezetési tapasztalatokat, amelyek alapján iskolája bekerülhetett abba a nívó „top 100-ba”, amely elismeri az intézmény kimagasló hozzáadott értékét. Bemutatta a roma diákjaik szerteágazó kapcsolatihálóval való erősítését. Emellett mindazt a küzdelmet a kettős társadalmi normákkal és elvárásokkal, valamint a belső iránytűnek való megfeleléssel, amelyek őt is, kollégáit és a diákjait is érik. Személyes megtapasztalt példákon keresztül megrendítő gyermeksorsokat állított mindanyiunk elé, amellyel kimagasló példát mutat minden pedagógus számára oktatásból, nevelésből, pedagógiából és különösen emberségből.

További Híreink

Állatok világnapja iskolánkban

Állatok világnapja iskolánkban

Az állatok világnapjának egyik fő eseménye az egérbemutató volt. A gyerekek megismerkedhettek a két mongol futóegérrel. Diákmunkákból készült ökokiállítás. Minden osztály 1-6.-ig egy állatokról készült totó töltenek ki. A 7-8. évfolyamon projekteket készítenek.
Az időjárás ugyan meghiúsította az aszfaltrajz-pályázatot, de jó idő esetén bepótoljuk.

bővebben